
- Aangekocht op : 18/03/2025
- Aankoopprijs : 14 M€
- Aanvangsrendement : 7.14%

- Bouwjaar : 2018
- Huuroppervlak: 3066 m²
- Sector : Retail
- Resterende looptijd v/h huurcontract : 8.3 jaar
Gebouw
CORUM XL begint het jaar goed met een nieuwe aankoop in het Verenigd Koninkrijk!
Voor de eerste aankoop van 2025 vestigt CORUM XL zich in Cheltenham. Een Engelse stad met een uniek karakter, bekend om zijn paardenracefestival en zijn Britse charme. Cheltenham wordt ook wel de ‘jazzhoofdstad’ van het Verenigd Koninkrijk genoemd, dankzij het festival dat elk jaar de grootste muzikanten uit de hele wereld aantrekt!
Gemakkelijke toegang voor maximale bezoekersaantallen
Deze locatie is niet toevallig gekozen. Het ligt aan een drukke weg die Cheltenham met een naburige stad verbindt en snelle toegang biedt tot de snelweg. Op slechts 3 km afstand ligt het treinstation, vanwaar u met de trein naar Londen, Bristol of Birmingham kunt reizen, wat het reizen voor klanten en medewerkers vergemakkelijkt. En omdat een auto in deze regio vaak onmisbaar is, zijn er 142 parkeerplaatsen beschikbaar om de toegang voor bezoekers te vergemakkelijken.
Een constructie die is ontworpen om lang mee te gaan
Deze recente locatie is gebouwd in 2018 en voldoet aan de huidige normen op het gebied van energieprestaties. De gebouwen scoren goed op het gebied van milieu-efficiëntie, met andere woorden: ze zijn ontworpen om energiezuiniger te zijn. Een extra troef om hun aantrekkelijkheid op lange termijn te garanderen.
Een strategische locatie, veelbelovende huurders en dagelijkse bezoekers: deze eerste aankoop van het jaar legt een solide basis voor CORUM XL, waardoor het zich kan voorbereiden op de prestaties van morgen.
De huurder
Aan de rand van de stad, in het hart van een levendig winkelgebied, bevinden zich de nieuwe huurders van uw fonds: een Lidl-supermarkt en een Starbucks met drive-in. Twee bekende merken die veel klanten trekken: de ene om de koelkast te vullen tegen scherp geprijsde producten, de andere om onderweg naar het werk een kopje koffie te halen.
Een duo dat vooral dankzij hun naamsbekendheid profiteert van een constante stroom klanten: Lidl, een van de marktleiders in de voedingssector, is uitgegroeid tot een van de favoriete supermarkten van de Britten en trekt elke dag een trouwe klantenkring dankzij zijn concurrerende prijzen.
Vlak naast de deur speelt Starbucks met zijn drive-in-concept in op nieuwe consumptiegewoontes: een koffie om mee te nemen, zonder tijd te verliezen. Een aanbod dat perfect is afgestemd op deze locatie met veel automobilisten.